Dag 9 Sigmaringen - Bregenz / 14-7-14

14 juli 2014 - Bregenz, Oostenrijk

Dit was er weer één!

Wat een dag! Prachtig!
Dit was weer zo'n dag dat ik de hele dag wel foto's wil maken. Een oh en ah dag.

Na een spannende avond, vierde Duitsland ook in Sigmaringen een groot feest. Wereldkampioen voetbal. Gezang, gebral en vuurwerk. We hoorden het in de verte, waren na de eerste helft afgehaakt.

Vandaag was het voor de meesten van hen weer en gewone werk- en schooldag. We zagen juffen van de kinderopvang met het kroost aan de wandel, de schoolbus die in das Mitte von Nichts kinderen afzette en de winkels waren weer gewoon allemaal geopend.

Voor ons is geen dag hetzelfde, op dit moment. Iedere dag is een verrassing. Wat gaan we zien, wie spreken we, hoe moeilijk wordt het, waar slapen we vanavond? Ons leven speelt zich rond de twee fietsen en de fietstassen. Het is een zeer overzichtelijk wereldje.

De wereld waarin we vandaag leefden was geweldig. Oberschwaben. Vanuit Sigmaringen eerst een stukje langs de nog niet zo schöne blaue Donau, we treffen Stukje Donauradwegdan ook meteen de eerste Donauradweg fietsers. Later volgt een zacht glooiend landschap. Heuvels, akkers, weiden, dorpjes, het volgt elkaar allemaal op. Daarbij de zon, wolken, blauwe lucht, soms een klein fel buitje, natte glinsterende wegen. We voelden ons rijk!

Toppunt was een afdaling van een kilometer of 13. Onverwacht, Door een prachtig dal. Soms wat bijtrappen, een klein klimmetje, maar steeds weer dat lekkere o zo vrije gevoel in die mooie wereld.

Uiteindelijk komt ook hier een eind aan en klimmen we nog wat korte stukjes. Ineens staan we op een top en zien de Bodensee en de Alpen! Wauw! Ineens beseffen we dat het toch wel bijzonder is wat we aan het doen zijn. Staan we met ons fietsje al bijna in Oostenrijk!

Hoppa, weer verder, op naar de Bodensee, via enorme boomgaarden vol fruitbomen.Hop Appels, kersen, bessen. We liggen bijna naast de fiets wanneer een kanon afgaat om de vogels af te schrikken. Is vast gelukt.

Met de voetjes in de Bodensee denken we aan pa en ma Luppes die hier ook geweest zijn. Zij fietsten de Bodenseeroute met ooms en tantes. We zien identieke stellen hetzelfde doen. :)

Het is druk hier, toeristisch. Zeker in en rondom Lindau. We kijken wat rond, hier overnachten? Toch nog even door naar Bregenz. Het laatste stuk vlak langs het water, een drukke promenade. Fietsers en wandelaars genieten van de See en het mooie weer. Einheimischer gaan nog even zwemmen.

Het is rond 17.00 uur wanneer de mevrouw van de VVV voor ons de een na laatste vrije kamer van Bregenz reserveert. Iets met Festspiele of zo :) Een authentieke kamer, hartstikke leuk, midden in de stad.

Bodensee am AbendNet een flinke pasta gegeten, nog even over de promenade geslenterd en het eerste ijsje gekocht.

Nu nagenieten van een prachtige fietsdag. Trots dat we dit al hebben bereikt, vanaf morgen Oostenrijk aanvallen.

Vanmorgen Annemiek nog gebeld. Ze zit nu in de bus naar Lloret de Mar. Haar feestje. Genieten meid! En zojuist Bart gesproken. Net terug uit Barcelona en alweer bijna op weg naar Berlijn, nu met Julie. Mooi stel. Veel plezier samen!

De koppen worden leger. En roder!

Nog even een misverstand over gisteren, Sonntag Ruhetag, uit de wereld helpen:
Wij hielden geen Ruhetag. Fietsten van Tübingen naar Sigmaringen. We gaven onszelf wel een Ruhetag voor het schrijven van een verslagje :)

1. Wilma:
    14 juli 2014
    Toch WiFi das mooi leuk jullie te volgen
  2. Marleen M.:
    15 juli 2014
    Jullie kunnen zelf wel een boek schrijven! Zo beeldend, dat we bwvs achterop zitten, al lezend! Dit was echt zo'n "Count your blessings"-dag als ik het goed begrijp?
  3. Elsje:
    Lieve Erik en Hetty,
    Zojuist me even helemaal "bijgelezen"! Wat een reis, wat een avonturen!
    Geniet! Xx Elsje
  4. Renata:
    15 juli 2014
    Nu al Oostenrijk !! Zo mooi giet 't !! Lekker door gaan en nog meer genieten, ;-) .
  5. Jeannet:
    15 juli 2014
    Genieten gaat Annemiek zeker! Zowel van Lloret als van het wéér. Ik heb her grote genieten van de jongeren in Lloret gezien.

Uit jullie verhalen blijkt ook dat jullie genieten!, Wij ook van.jullie belevenissen op ons terras in Spanje!