We gaan naar Rome..

27 juni 2014 - Hoogeveen, Nederland

We gaan naar Rome...

Waarom Rome? Ach, men zegt: het is een prachtige stad, Italië is heerlijk. Je kan er lekker eten en het is er mooi weer. De route is afwisselend en het is net iets verder dan Praag en in het kader van grenzen verleggen... Prima bestemming dus, op naar Rome!

Sint PieterspleinOp 6 juli vertrekken we. Begin augustus hopen we het Sint Pietersplein op te rijden. Bart en Annemiek zullen ons opwachten, zij vliegen. We zijn dan nog een paar dagen met elkaar in Rome en met z’n vieren komen we terug.

Nar Rome....velen gingen ons voor!

In heel de wereld zijn mensen onderweg voor hun pelgrimage of bedevaart. Ook naar Rome. Op Wikipedia lees je:Jacobsschelp

Een bedevaart of pelgrimage is een (pelgrims)reis naar een bedevaartsoord die een bijzondere betekenis heeft binnen een religie. Het kan zijn dat de plaats verbonden is met de stichter of een heilige van een religie, of op een andere manier een belangrijke plaats inneemt in de geschiedenis van een religie. Ook kan het een plaats van een openbaring, een verlichting of een religieus bovennatuurlijk wonder zijn.

Redenen voor het ondernemen van een bedevaart zijn om over een hogere waarheid, God of het leven na te denken; om respect te betuigen; om inspiratie te verkrijgen; om tot bezinning te komen; om een poosje afstand te nemen van een hectisch dagelijks bestaan; om 'de ervaring'; 'om er geweest te zijn'; of om andere mensen te ontmoeten.

Wij zijn geen pelgimgangers en gaan niet bewust op zoek naar bovengenoemde ervaringen. We gaan fietsen, we genieten van de inspanning, het buiten zijn en van elkaar. Ons kleine, overzichtelijke wereldje. Alleen nu een stukje verder dan het rondje Ommen of dagje Groninger land.

Meer lezen: http://iturl.nl/sn7GT

We gaan naar Rome....

Willy Derby zong We gaan naar Rome en de hele natie zong het met hem mee. De Nederlandse voetbalgekte ontstond in 1934 toen het nationale elftal zich plaatste voor het WK in Italië. Met dank aan de crisis, waardoor het volk wel een verzetje kon gebruiken. Meer lezen: http://iturl.nl/sn2LW  Meezingen: http://youtu.be/tYdfjtVdiec

Bertus Aafjes liep naar Rome en schreef een gedicht - Voetreis naar Rome.  Zie: http://iturl.nl/sngYeh

Aankomst in Rome Asterix en ObelixHelden! Asterix en Obelix. Die hoef je niets te vertellen over Romeinen. Rare jongens