Dag 12 Landeck - Nauders / 17-7-2014

17 juli 2014 - Nauders, Oostenrijk

Dreiländer

Na een mager, sober ontbijt is onze eerste rit vandaag naar de M-Preis voor broodjes en ander proviand voor vandaag. Dat viel dan toch wat tegen bij Frau Vorhofer.

We gaan vandaag naar Nauders. Direct uit Landeck volgen we de Inn. Hier is het een smalle, vaak wildstromende rivier. Veel geraas. Ook direct weer klimmen, dus Hetty ligt al snel weer op apegapen. Moet de eerste kilometers echt weer op gang komen. Erik dieselt gewoon verder waar hij gestopt is. De Inn op volle snelheid

We volgen grote delen van de fietsroute Via Claudia Augusta en Inntalradweg.

Het is weer pracht en praal wat moeder natuur ons vandaag te bieden heeft. We vallen in herhaling, het is niet anders, het is zo!

De zon schijnt en in en rond de dorpen met bekende namen als Ried, Prutz en Pfunds wordt gewandeld en veel gefietst. In de verte zien we de weg naar Serfaus, Fiss en Ladis.

In Ried drinken we om 10 uur koffie, een Einheimischer trekt op het dorpsplein een blikje bier open.

Wanneer we de Kajetansbrücke oversteken rijden we ook Zwitserland in. Het wegdek is direct van een ander soort asfalt.

Na een aantal kilometers klimmen en licht dalen komen we bij de grensovergang. Daar eten we een broodje en maken ons klaar voor de klim naar Nauders, de Norbertshohe over: 6 kilometer 7 % stijgen, 11 bochten. Reistma adviseert toch Even omkijken, Norbertshöhevooral ook oog voor de omgeving te hebben en dat doen we. We stoppen om even rustig achterom te kijken en hebben prachtig uitzicht op het Inntal. Erik kan dan meteen zijn petje weer uitwringen, vol van zweet.

Pittig klimmetje dit. Uiteindelijk een prachtig zicht op Nauders waar we ook al eens geskied hebben. Mooie herinneringen! We denderen naar beneden, drinken en eten wat en fietsen door het dorp. Zien de skischool waar we lessen voor de kinderen regelden, de Yeti-bar waar Fred met de kinderen heen ging en natuurlijk de M-preis. En Haus Collina waar we verbleven. Leuk om zo terug te zien.

We informeren bij de VVV naar overnachtingsmogelijkheden. We kiezen voor het Dreiländerblick. Een Gasthof op het drielandenpunt, want: we zijn nu al bijna in Italië!!

Als we er aankomen zien we in de verte de Italiaanse vlag wapperen. De grens is op 100 meter van ons.

Het is halverwege de middag. Lekker vroeg. Slaapje doen, uitrusten van twee flinke klimdagen.

Morgen Italië in. Andiamo a Italia!

Op Facebook heeft Erik weer een aantal foto's geplaatst.
Verder lezen we net met afschuw over het vliegtuigongeluk.

Ciao.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Renata:
    17 juli 2014
    Tjonge, allemaal bekende plaatsen voor ons. Jullie zijn helemaal gefietst naar 'ons' skigebied. Een hele diepe buiging, 3-maal chapeau. En nu, Bella Italia.
  2. Janneke & André:
    18 juli 2014
    Goede morgen Berggeiten,
    Als ik dit schrijf fietsen jullie, met een prachtig uitzicht op het Ortlergebergte, langs de Reschensee.
    Jullie hebben inmiddels zo'n conditie dat de beklimming van de Stelvio tot de mogelijkheden behoort. Bij Prad am Stilfersjoch rechtsaf!
    Gr. J & A
  3. Janni Millenaar:
    18 juli 2014
    Erik, wel op Hetty wachten he!