Dag 32 Rome - Hoogeveen en Dank! / 6-8-2014

7 augustus 2014 - Hoogeveen, Nederland

Thuis

Het zit er op. Andiamo a Rome werd Andiamo a Hoogeveen en nu zijn we thuis. Na 26 dagen fietsen, 2 rustdagen, 3 dagen Rome en 1 reisdag.

We hadden zin om naar huis te gaan en gaan nu nagenieten en terugkijken op onze onderneming.

Andiamo a Hoogeveen. En uitrusten.

Het was een mooie onderneming. We zouden het zo weer doen. Stiekem denken we al weer aan andere bestemmingen. Maar eerst dit maar eens verwerken.

We hebben elke dag iets geschreven op dit blog en dat is maar goed ook, want je vergeet snel. We gaan het zelf nog eens nalezen, dan komen de herinneringen aan al die dagen en momenten vanzelf weer terug. Een mens maakt wat mee.

Wat waren de hoogtepunten?

Moeilijk te zeggen, het zat ‘m soms in kleine dingen. Een prachtig uitzicht, een ontmoeting, een gesprekje. Maar het oversteken van de Arlbergpas was heel aardig! En de eerste blik op de Bodensee bijzonder. Ineens besef je: hier staan we dus gewoon met ons fietsje aan de hand naar de Bodensee te kijken!

Het binnenrijden van Italië. Op de fiets! Hoe verder we komen, hoe groter het besef wat we aan het doen zijn.

Italië is voor ons een onbekend land. Maar wat een mooi land. We hebben genoten van dorpjes, landschappen, mensen en mooie steden. Siena was geweldig. De Duomo, de muziek.

Het eindpunt Rome. Een prachtige einddoel, een bijzondere stad vol geschiedenis. We hebben veel indrukken opgedaan in te korte tijd. Wat mij betreft komen we hier nog eens terug. We weten de weg náár Rome, nu de weg in Rome nog eens verder ontdekken.

Rome betekende wel een omschakeling. Van de rust van het fietsen en met z'n tweeën zijn, de momenten in je kleine wereldje, naar de grootsheid van de stad, de drukte, de mensen. Er komt ineens heel veel op je af. Dat was best vermoeiend. Daarbij het lopen, lopen, lopen langs en door de vele hoogtepunten. Thuis kunnen we echt bijkomen!

Nogmaals dank voor al jullie reacties. Op Facebook, Twitter, WhatsApp en hier, via Reislogger.

De site is heel veel bekeken. We hebben wat aantallen:

Van 10 juli 2014 - 6 augustus 2014 zijn er 4169 pagina’s door jullie gelezen, of in ieder geval bekeken. Dat werd gedaan door 1245 bezoekers die gemiddeld 3.35 pagina per keer bekeken.

Hieronder een overzicht zoals wij kunnen zien, met 23 juli even uitgelicht, als voorbeeldje voor een gemiddelde dag. Elke dag kwamen er nieuwe bezoekers bij.

We hebben geen idee wie jullie allemaal zijn, maar dank voor jullie interesse!

and

Dank

Dank lieve kinderen.

Dank dat jullie ons de kans gaven, het ons van harte gunden om met z'n tweetjes vier weken op pad te gaan.

Jullie pasten in deze weken op jullie zelf, het huis, vierden vakanties in Lloret de Mar, Barcelona en Berlijn. Waren aan het werk, maaiden het gras en zorgden voor Puma en vierden zonder ons de verjaardag van Annemiek en oma Hup.

Hoewel we het vooral jammer vonden niet bij het vertrek en thuiskomst van Annemiek te kunnen zijn, heeft zij het ons nooit kwalijk genomen, dat niet wij maar Bart haar uitzwaaide en weer welkom heette. Bart had een fijne week in Barcelona en reed met Julie in de Peugeot 107 naar Berlijn voor weer een paar dagen city-trip.

We hadden regelmatig contact met elkaar via Whattsapp en soms belden we.

Het was geweldig om jullie in Rome terug te zien. Op het Sint-Pietersplein, waar jullie ons als helden ontvingen.

En die maand hebben we in die paar dagen Rome weer snel ingehaald. Veel gelopen, gepraat en gezien, gegeten en gedronken. Gezellig en goed! Dank jullie wel!

Dank aan familie en buren, als achterwacht aanwezig, dat geeft een gerust gevoel.

Met name de naaste buurvrouw, die voor Puma, de post en de planten zorgde wanneer Annemiek en Bart beide niet thuis waren. Bedankt!

Ciao!

1. Diana:
    8 augustus 2014
    Welkom thuis maar weer en dan succes met de volgende reis te plannen. Het was leuk met jullie "mee te reizen"door de blog. Erg leuk en geniet nog maar van de leuke herineringen.