Dag 3 Dusseldorf - Bad Godesberg / 8-7-2014

8 juli 2014 - Bonn, Duitsland

De Alpen

De regen tikt niet zachtjes op het raam van de serre, waar we een stevig ontbijt nuttigen. Dat belooft wat vandaag. De plaatjes op Buienradar zien eruit als een kinderlijke tekening van de Alpen. Veel toppen en dalen. Het bleek een juiste Nat worden we in ieder gevalvoorspelling.

Toen we vanmiddag tegen zessen aankwamen bij het Rheinhotel, een eindje voorbij Bonn, waren we doorweekt. En koud. We hadden een dorp eerder kunnen stoppen. Maar het " Hof van Holland"  klonk veelbelovend, maar zag er niet uit. Weer in het zadel dus, we gunden ons vandaag een beetje luxe.

Hetty wist niet hoe snel ze in bad moest stappen. Terwijl Erik de administratie bij de hotellobby nog aan het regelen was, lag zij al languit. Pas veel later kreeg Erik de kans om onder de warme regendouche te stappen.

Nu kijken we voetbal. Duitsland lijkt Brazilië te verpletteren. De vlaggen die we onderweg overal tegenkomen kunnen blijven hangen. "We kunnen wel gaan slapen, want dit halen ze toch nooit meer in." meldt Erik. Morgen ga ik maar eens met m'n Nederlandse vlaggetje fietsen. Op naar een finale Nederland-Duitsland.

Terug naar vandaag. Regen.
Een wolkbreuk van 112 kilometer. Het is niet droog geweest. Echt heel vervelend vonden we het niet eens. Alleen de laatste uurtjes. Het werd frisser, meer wind. En we raakten doornat.

Jammer is het dat je zo weinig ziet. Grauwe sluiers. De Rijn in nevelen gehuld. De overkant soms nauwelijks te zien. Concentratie is belangrijk. Koppie erbij houden, want de wegen zijn soms glad, het wegdek is heel vaak heel slecht, vooral richting Bonn, over de industrieterreinen. Waardeloos stuk en Hetty gaat hier voor de tweede keer onderuit. Met dank aan de treinrails van de Fordfabrieken!

De tweede keer? Ja, de eerste begroeting met het asfalt was geheel zonder reden. Onoplettendheid! Op een dijk, kilometers ver vooruit kijken, werkelijk niets aan de hand en ik raak de fietstas van Erik, raak uit balans en hoppa. Even schrikken, maar alles heel gebleven. Komende dagen zal ik waarschijnlijk wel met een flinke bloeduitstorting op de onderbenen lopen.

Dusseldorf, het is vast een mooie stad. We laveerden langs baustellen en door winkelstraten. De Rijn was weer ons baken vandaag. We halen schepen in. Fietsen door de uiterwaarden. Mooi, ondanks.. Mooi moment: daar waar we met een pont De andere pontover wilden we steken, was geen pont. En zou ook niet komen. Terug dus en Erik aan de slag met een nieuwe route! Veel later was er wel een pont in de vaart en konden we de oversteek maken.
Op naar Keulen. De Dom! Gigantisch. Maar vandaag zagen we slechts een fractie. In de Hauptbahnhoff durfden we ons in ons natte kloffie wel te vertonen. Broodje warme worst en koffie en door. Langs prachtige promenades, waar we een enkele wandelaar, fietser of hardloper tegenkomen. Da's dan wel weer een voordeeltje van regen: het is lekker rustig.

Ook regelmatig gestopt voor een hapje en een drankje. Onder afdakjes, in een bushokje. Even droog staan en zitten. Mannen met hamers niet meer tegengekomen.

DoornatHet regent nog steeds. En ook voor morgen staat ons niet veel goeds te wachten.
De kleding is alweer bijna droog. En ook wij kunnen de toppen en dalen van Buienradar wel weer aan.

1. Wilma:
    8 juli 2014
    Wat een schrik,gevallen. Morgen voorzichtig zijn!
    Ik hoop dat het enigszins meevalt
  2. Janni Millenaar:
    9 juli 2014
    Jeetje, jullie blijven tenminste optimistisch. Ik hoop dat het weer snel opklaart. Wees voorzichtig! goede voortzetting maar weer.
  3. Jeannet:
    9 juli 2014
    Petje af. Fietsen in de regen is echt naar. Enne Hetty nu kappen met je valpartijen....
  4. Hinke:
    9 juli 2014
    Lees vandaag voor het eerst je reisverslag
    Wat jammer dat je het weer niet mee hebt
    Maar ja na regen komt zonneschijn
    Veel sterkte morgen hoop dat de zon nog even gaat schijnen
    en op het zadel blijven zitten
    Veel plezier

Groetjes Hinke